My Story - Palsukan Signature Penasihat Akademik

by - Ogos 27, 2023




#MyStory

Jika ada yang mengikut my story saya yang lalu, tentu masih ingat saya over carry subjek kejuruteraan semasa di UTM dahulu. 

Kalau nak tahu apa rahsia kejayaan saya study saya cukup ringkas. Saya cuma gunakan 2-3jam ulangkaji setiap hari. Amalan saya ketika itu. 

Tidur pukul 10 atau 9.30, biasanya 10 lah tapi  selalu juga pukul 12. Tapi saya pasti bangun semula pukul 3am. Solat tahajud, doa sikit kemudian mulakan membaca nota. Saya baca dari lepas solat, sehingga subuh. 

Saya akui adalah beberapa minit sebelum subuh tu saya baring sekejap di meja. Saya pastikan tidak baring di katil, sebab jika baring di katil takut terlajak subuh. 

Itulah sahaja amalan saya secara istiqamah sepanjang di UTM & UITM. Dan alhamdulillah. Saya lulus cemerlang. 

Pukul 3am adalah waktu kegemaran saya untuk membaca. 

(bersambung..)

PS: Salinan semula dari Facebook post 4 Jun 2016


You May Also Like

0 ulasan

Featured Post

Apa Itu eUsahawan? Macam Mana Nak Belajar Dengan eUsahawan?