KENAPA BERHENTI MENULIS DI PROFILE FACEBOOK

by - Mei 24, 2018



Emm... Rina sebenarnya sedikit confuse. Rina nak posting blog Rina di Facebook Page Shahrina Shaharin Page ke atau Facebook page Shahrina Shaharin? Kalau ikutkan page yang Rina bangunkan atau yang Rina mula-mula create adalah di Shahrina Shaharin. Tapi pada beberapa bulan sebelum August 2017. Sebenarnya, bermula June 2017 Rina nampak notice jemputan itu di ruang atas 'Home' dalam Newsfeed Rina. 

Tapi pada mulanya Rina abaikan, sebab kita semua sedia maklum reach untuk Facebook Profile lebih tinggi dari reach Facebook Page. Tapi lama-lama Rina jadi curious. Rina cuba search nama beberapa tokoh di Facebook. Rina cari Azizan Osman, profile lama Doc dah tiada. Rina search Najib Assadok, profile dia pun dah close. Rina search Neelofa posting terakhir dia pun 24 Disember 2015.

Selepas membuat kajian, akhirnya Rina buat keputusan untuk ikuti permintaan Facebook dan migrate ke Page denga bantuan (walaupun Rina sebenarnya dah lama ada Facebook Page bernama Shahrina Shaharin.

Jadi wujudlah page Facebook Shahrina Shaharin Page ini. Hari ni pula kebetulan Rina nak menulis blog, Rina cari Page Vivy Yusof dan Profile Vivy Yusof.

Jadi bermula lah detik Rina menulis hanya di blog dan page. Dan of courselah Rina bukan sesiapa compare dengan nama besar ini. Yang penting Rina kena terus consistent menulis. InsyaAllah page ini akan perlahan-lahan naik.


You May Also Like

0 ulasan

Featured Post

Apa Itu eUsahawan? Macam Mana Nak Belajar Dengan eUsahawan?